

0
آشنایی با برند نایک
منتشر شده در 1404/08/29
نایک به عنوان یک شرکت آمریکایی چند ملیتی در حوزه طراحی و ساخت کفش مردانه و زنانه، پوشاک و لوازم ورزشی فعالیت مینماید. این کمپانی در ابتدا کفشهای ژاپنی را وارد میکرد و پس از مدتی خود را توسعه بخشید و توانست به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کفش ورزشی در جهان تبدیل شود. نایکی در حال حاضر دارای 37 درصد از سهام بازار جهانی میباشد. تعداد فروشگاههای نایک در ایالات متحده به بیش از 22 هزار رسیده و محصولات آن نیز در بیش از 160 کشور دنیا به فروش میرسند.
نایک در اوایل دهه 1970 موفق شد تا تعداد فروشگاههای خود را افزایش داده و یک سال بعد نیز اولین خط تولید خود را با کمک یک شرکت تجاری ژاپنی در خارج از کشور راهاندازی نماید. در همان زمان بود که نایک لوگوی تجاری خود را که سمبل بال الهه پیروزی یونانی است، معرفی کرد. جالب است که بدانید طراح اصلی لوگو نایک، دختری دانشجو به نام کارولین دیویدسون بود که در رشته گرافیک تحصیل میکرد. این شخص پس از موفقیت لوگوی نایک به عنوان بانوی لوگو معرفی شد و هدایای زیادی از این کمپانی دریافت کرد.
در سال 1972 نایکی فعالیت خود را به صورت مستقل از شرکت ژاپنی ادامه داد. از طرفی پوشیدن کفشهای این برند توسط ورزشکاران مشهور و بهبود عملکرد آنها، منجر به دوچندان شدن محبوبیت این برند شد. کمپانی نایک کفشهای خود را در سال 1974 به کانادا و استرالیا صادر کرد و در همان زمان نیز طراحی کفش رانینگ مردانه این برند تغییر داده شد و با افزودن گریپ به کف کفش، میزان اصطکاک آن افزایش یافت و در عین حال به وزن کفش نیز اضافه نگردید.
بنیانگذاران شرکت نایکی با تحقیق و توسعه مجموعه خود همواره در حال خلق آثار منحصربهفرد و فوقالعاده هستند. این ویژگی منجر به ایجاد فرصتهای جدید توسط برند نایک و پیشی گرفتن این برند از رقبای خود شده است. در حال حاضر اغلب کارخانههای این برند در کشورهایی مانند چین، تایوان، ویتنام، هند، تایلند، مالزی، پاکستان و فیلیپین قرار دارند. نایک به دلیل استفاده از متریال و نیروی ارزانتر در این کشورها اقدام به تولید محصولات خود مینماید.
